sábado, 9 de marzo de 2013

Els Nabius, bons pel cor

Ja fa temps que es parla dels beneficis de prendre nabius vermells frescos, desecats, en suc o en càpsules. Ja son moltes les dones que prenen nabius per previndre infeccions urinàries, molt comú en elles. Però també tenen un altra efecte i és el de reduir el risc de patir un infart.
 
 
Segons un estudi realitzat a l'Escola de Salut Pública de Harvard (EEUU), les dones que prenen fruits vermells tres o quatre vegades per setmana tenen un risc d'infart un 32% més baix que les dones que els prenen de forma excepcional. La nova investigació es va centra en el consum de maduixes i nabius, que són els fruits més consumits als EEUU, en la dieta de 93.600 dones durant un periode de 18 anys.
 
Els autors dels estudis atribueixen el efecte protector dels fruits vermells al seu alt contingut en antocianines. Ajuden a protegir el endoteli, la paret interior de les arteries, allí on s'originen els infarts i a controlar la tensió arterial.
Els investigadors van comprovar que les dones que incluïen fruits vermells en la seva dieta seguien també altres pautes de vida sana com no fumar, practicar activitat física i seguir una dieta rica en fibra i vegetals, sense excés de calories i amb poques grases animals.
 
Quines altres fruites son riques en antocianines?
 
 A més a més dels nabius i les maduixes, també són riques en aquests antioxidants les cireres, mores, gerds, grosella, raïm negre, etc...ja què precisament deuen aquest color vermell, violaci, o blavós a les beneficioses antocianines. Però com que aquestes fruites no estan tot l'any, la millor opció per protegir-se del risc cardiovascular es prendre nabius desecats, en suc concentrat, en càpsules o en vials.
 
 
 
Hi han altres raons per prendre nabius com:
 
Ajudar a la bona salut del tracte urinari perquè les antocianidines que tenen eviten l'adhesió  de bacteries en les cèl.lules del tracte urinari.
Protegeixen la mucosa de l'estómac ja què les antocianidines eviten que la bacteria Helicobacter Pylori es quedi a la paret interna de l'estómac.
Ajuden a mantindre una bona higiene bucal evitan que determinades bactèries s'adhereixin i formin la placa dental.
Tenen efecte antiedat per la gran quantitat d'antioxidants que aporten.
 
 
Totes són raons de pes per incloure els fruits secs en el nostre menu diari. Sense oblidar els nens, ja què els hi agrada els nabius desecats barrejats en el iogurt, en les amanides i en les galletes. I en aquesta època afegir al suc de taronja una cullerada de suc concentrat de nabius vermells.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario