viernes, 15 de febrero de 2013

9 ALTERNATIVES PER EL DOLOR ARTICULAR

Ara és l'època del dolor articular ja què el fred fa que notem més aquest tipus de dolor. Ja sabem de les conseqüències que té l'abús dels fàrmacs antidolor i antiinflamatori, sobre tot quan s'han d'utilitzar de forma continuada. Per això, davant dels dolors articulars que exigeixen un tractament antiàlgic freqüent, el millor es provar remeis naturals. Aquí hi han 9 complements alimentaris més eficients contra el dolor articular:
 
HARPAGOFITO: l'arrel d'aquesta planta redueix la inflamació gràcies a un principi actiu anomenat harpagosidol que inhibeix el mediador químic que la produeix. Es molt útil en casos d'artrosis i artritis i la seva acció antiinflamatoria ha sigut probada inclús en les articulacions grans com els genolls. La millor forma de prendre-ho és en forma d'extracte, sola o combinada amb altres plantes antidolor. Es pot prendre un vial al día, o en cas molt necessari, fins a tres.
 
ARGILA VERDE: per la seva acció descongestionant, l'argila verde també port ser útil sobre tot en les inflamacions com inflor i calor local. Hi ha que aplicar l'argila (si s'utilitza la que ve en tub llesta va millor), directament sobre la zona afectada amb un gruix de mig centímetre, deixan-la actuar entre uns 15 a 30 minuts tapada amb una mica de cotó. Llavors es retira amb aigua tèbia. Es poden fer dues aplicacions diaries, al matí i tarda.
 
ARNICA + OLI ESSENCIAL DE ROMANI: per fer massatges, descongestionar i calmar les articulacions doloroses, es pot utilitzar una crema d'àrnica a la que hi afegim 4 gotes d'oli essencial de romaní. En el cas de les articulacions dels dits de les mans, a més a més d'un massatge suau, es poden fer també suaus estiraments, per alliberar la pressió de l'articulació i alleujerar així el dolor.
 
CURCUMA: aquesta planta de la tradició ayurvèdica i que la utilitzan com espècia, té també una gran utilitat per l'artritis i reumatismes, ja què inhibeix els enzims que participen en la síntesis de les substàncies inflamatòries. Pots utilitzar-la com a condiment en arrossos, sopes i carns, però per aconseguir un efecte antiinflamatori més ràpid, hi hauria que prendre-les  en càpsules que es venen en tendes de dietètica.
 
OMEGA 3: si es pren un suplement d'omega 3 procedent del peix blau o de fonts vegetals com les llavors de lli, algues, etc... ajuda a reduir la inflamació i per tant el dolor articular. Hi ha que prendre entre 2 i 6 perles d'omega 3 al día.
 
MAGNESI: aquest mineral que té un efecte calmant i relaxant muscular, es pot prendre en forma de comprimits de quelat de magnesi ja què s'absorbeix més fàcilment i dels que hi ha que prendre entre 2 i 4 comprimits.
 
UNGLA DE GAT: aquesta planta utilitzada tradicionalment en Perú, té també un gran efecte antiinflamatori molt útil que aconsegueix la remissió de la inflamació i del dolor i en alguns casos, la recuperació funcional de l'articulació afectada. Es pot prendre en comprimits.
 
GLUCOSAMINA I CONDROITINA: són dos complements dietètics naturals d'efecte antiinflamatori  i es treuen dels cartílegs de tauró i de manta raia, encara que també existeixin d'origen vegetal. Poseeixen substàncies que inhibeixen als mediadors inflamatoris, i que a més a més de tenir un efecte antidolor inmediat, contribueix a millorar el cartíleg a llarg plaç. Es pot prendre en forma de càpsules.
 
 
GELATINA O COLAGEN HIDROLITZAT: és un veritable lubricant per les articulacions, que s'hauria de prendre de forma continuada per tenir-les flexibles i en forma.
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario