sábado, 23 de febrero de 2013

SUCRALOSA, GUST A SUCRE SENSE CALORIES

El consum de sucre ha augmentat considerablement en els últims 100 anys. Es calcula que cada persona consumeix entre 50 kilos de sucre per any (unes 200.000 Kcal), de les quals, solament el sucre de les fruites i el de la lactosa (que prové dels làctics) pot considerar-se imprescindible. Es calcula que entre 200 i 600 Kcal que mengem al día provenen de sucres que són innecesaris per a la dieta i no cumpleixen ninguna funció nutricional. Aquest excés de sucre inútil que prenem es converteix en un seriós problema, sobretot per els diabètics i les persones que desitgin controlar el seu pes, sense oblidar-nos que ens hem acostumat des de petits a un excés de sucres i és un dels pitjors costums que ens porten a patir aquests problemes. Per disminuir o eliminar els sucres de les dietes no és una tasca fàcil ja què el desitg natural per el dolç i la gran varietat de productes i receptes de cuina que porten sucre faciliten e inclús obliguen al consum excessiu.
 
 
Què podem fer per reduir el consum de sucre sense perdre el gust a dolç?
 
Doncs, en primer lloc, edulcorants naturals com l'estèvia, que a més a més de com a planta fresca ja la podem trobar com a líquida, en pols, o en comprimits, i en segon lloc, recòrrer a edulcorants d'origen natural però fets en el laboratori que ens aporten un gust dolç als aliments sense ser sucres, com és el cas de la sucralosa.
 
600 vegades més dolça que el sucre.
 
La sucralosa acaba d'entrar en el nostra mercat, prové dels Estats Units, d'on des de fa anys és l'edulcorant número 1. Va ser descoberta accidentalment en 1976 per un equip d'investigadors anglesos i després de 20 anys d'estudis i 14 en el mercat americà s'ha consolidat com un dels edulcorants més populars d'aquest país, arribant a estar en més de 4000 aliments diferents.
El que ha fet més popular a la sucralosa ha sigut en el seu gust idèntic al sucre blanc i al seu gran poder edulcorant. La sucralosa s'obté a partir d'una petita modificació de la glucosa i té una capacitat edulcorant 600 vegades superior al sucre. Però el que destaca més en la sucralosa és el seu sabor, extraordinariament semblant al sucre i que segueix amb el mateix gust inclús quan s'uneix a qualsevol altra ingredient o esta sotmesa a tècniques culinàries de fred, calor, etc...
 
 
Avantatges saludables.
 
Per a la salut, el principal avantatge d'endolcir amb sucralosa és que no aporta calories i per tant disminueix el risc de tenir enfermetats que provoca l'excés de sucre com són la diabetis i l'obesitat. A més a més, moltes proves clíniques han demostrat la seva innocuïtat ja què l'organisme quasi no absorbeix la sucralosa que consumeix i aquesta s'elimina ràpidament. Endolcir amb sucralosa resulta ideal per tots ja què té un altra avantatge de que no provoca càries.
 
Com s'ha de prendre.
 
En les botigues de dietètica es poden trobar en tres presentacions: líquida, pols en pot i en sobres. La que va en sobres i la líquida, serveix per endolcir begudes calentes o fredes i 8 gotes equivalen a 1 cullarada de sucre i 1 sobre a 1 sobre de sucre. La sucralosa en pols, que també es pot afegir a begudes fredes o calentes, és la més adequada per receptes de repostería, tenint en compte que si la recepta necessita 100 gr. de sucre, solament hem de fer ús de 25 gr. de sucralosa.
 
En fi, una altra alternativa per endolcir la vida, sense calories i amb gust a sucre.

viernes, 15 de febrero de 2013

9 ALTERNATIVES PER EL DOLOR ARTICULAR

Ara és l'època del dolor articular ja què el fred fa que notem més aquest tipus de dolor. Ja sabem de les conseqüències que té l'abús dels fàrmacs antidolor i antiinflamatori, sobre tot quan s'han d'utilitzar de forma continuada. Per això, davant dels dolors articulars que exigeixen un tractament antiàlgic freqüent, el millor es provar remeis naturals. Aquí hi han 9 complements alimentaris més eficients contra el dolor articular:
 
HARPAGOFITO: l'arrel d'aquesta planta redueix la inflamació gràcies a un principi actiu anomenat harpagosidol que inhibeix el mediador químic que la produeix. Es molt útil en casos d'artrosis i artritis i la seva acció antiinflamatoria ha sigut probada inclús en les articulacions grans com els genolls. La millor forma de prendre-ho és en forma d'extracte, sola o combinada amb altres plantes antidolor. Es pot prendre un vial al día, o en cas molt necessari, fins a tres.
 
ARGILA VERDE: per la seva acció descongestionant, l'argila verde també port ser útil sobre tot en les inflamacions com inflor i calor local. Hi ha que aplicar l'argila (si s'utilitza la que ve en tub llesta va millor), directament sobre la zona afectada amb un gruix de mig centímetre, deixan-la actuar entre uns 15 a 30 minuts tapada amb una mica de cotó. Llavors es retira amb aigua tèbia. Es poden fer dues aplicacions diaries, al matí i tarda.
 
ARNICA + OLI ESSENCIAL DE ROMANI: per fer massatges, descongestionar i calmar les articulacions doloroses, es pot utilitzar una crema d'àrnica a la que hi afegim 4 gotes d'oli essencial de romaní. En el cas de les articulacions dels dits de les mans, a més a més d'un massatge suau, es poden fer també suaus estiraments, per alliberar la pressió de l'articulació i alleujerar així el dolor.
 
CURCUMA: aquesta planta de la tradició ayurvèdica i que la utilitzan com espècia, té també una gran utilitat per l'artritis i reumatismes, ja què inhibeix els enzims que participen en la síntesis de les substàncies inflamatòries. Pots utilitzar-la com a condiment en arrossos, sopes i carns, però per aconseguir un efecte antiinflamatori més ràpid, hi hauria que prendre-les  en càpsules que es venen en tendes de dietètica.
 
OMEGA 3: si es pren un suplement d'omega 3 procedent del peix blau o de fonts vegetals com les llavors de lli, algues, etc... ajuda a reduir la inflamació i per tant el dolor articular. Hi ha que prendre entre 2 i 6 perles d'omega 3 al día.
 
MAGNESI: aquest mineral que té un efecte calmant i relaxant muscular, es pot prendre en forma de comprimits de quelat de magnesi ja què s'absorbeix més fàcilment i dels que hi ha que prendre entre 2 i 4 comprimits.
 
UNGLA DE GAT: aquesta planta utilitzada tradicionalment en Perú, té també un gran efecte antiinflamatori molt útil que aconsegueix la remissió de la inflamació i del dolor i en alguns casos, la recuperació funcional de l'articulació afectada. Es pot prendre en comprimits.
 
GLUCOSAMINA I CONDROITINA: són dos complements dietètics naturals d'efecte antiinflamatori  i es treuen dels cartílegs de tauró i de manta raia, encara que també existeixin d'origen vegetal. Poseeixen substàncies que inhibeixen als mediadors inflamatoris, i que a més a més de tenir un efecte antidolor inmediat, contribueix a millorar el cartíleg a llarg plaç. Es pot prendre en forma de càpsules.
 
 
GELATINA O COLAGEN HIDROLITZAT: és un veritable lubricant per les articulacions, que s'hauria de prendre de forma continuada per tenir-les flexibles i en forma.