sábado, 20 de octubre de 2012

PREPARA'T PER AL CANVI HORARI

En la matinada del proper dissabte 27 al diumenge 28 d'octubre es realitzarà el canvi horari d'hivern i s'ha de retrasar una hora el rellotge. Encara que els efectes d'aquest canvis en el nostre cos no solen ser tant evidents com quan ho fem al contrari que és avançar l'hora, durant el canvi d'estiu, és millor prendre mesures per adaptar-se el millor possible.
 
Es veritat que en aquesta ocasió el tema de treure una hora de temps de la son no ens altera massa, però tenim que protegir-nos d'altra element important com és la reducció d'hores de llum solar què, amb o sense canvi horari, ja per si sol afecta l'estat d'ànim.
Moltes persones quan arriba l'hivern es troben irritables, tristos, amb incapacitat per disfrutar, amb decaïment i esgotament físic i psíquic, amb problemes amb la son, i en alguns casos hiperfagia o augment excesiu de la gana.
 
Segons els experts, els culpables d'aquests símptomes són el canvi de ritme circadià i el de secreció de melanina associats als canvi llumínics, així com la disminució dels nivells de serotonina i dopamina.
Hi han alguns remeis naturals que poden ajudar-nos a neutralitzar aquests canvis orgànics causants de les molèsties. Segons la teva simptomatologia, escolleix la que millor s'adapta al teu cas.
 
MELATONIA: aquesta hormona segregada per la nostra glàndula pineal (ubicada en el cervell), té com a funció principal regular la son controlant els ritmes circadians. El nostre organisme secreta melatonina seguint les ordres del rellotge interior (el nucli cerebral actúa de marcapassos), que està conectat amb la vista i que sincronitza les diferents funcions de l'organisme segons el grau de llum/foscor que hi ha en l'ambient.
Per a persones que el canvi d'hora oficial els hi produeix una sensació semblant al Jetlag, és a dir, esgotament, somnolència, certa desorientació, falta de concentració i d'energía o dificultat per dormir, el millor és que es prenguin des de 4 dies abans del canvi d'hora, un suplement natural de 1.9 mg de melatonina. Es pot deixar de prendre una vegada un s'ha adaptat totalment.
 
 
HIPÈRIC: aquesta planta que actúa com un antidepresiu natural és l'opció ideal per a persones que es troben tristos i decaiguts en aquesta època a causa de la reducció de llum solar. Hi han estudis que demostren que l'hipèric és capaç de magnificar l'impacte que la llum natural realitza sobre la retina potenciant així el seu efecte i compensant els dèficits de serotonina.
 
 
TRIPTOFON: el canvi d'hora pot produir que tinguis moltes ganes de prendre aliments rics en midons i sucres en les últimes hores del día per compensar dèficit de serotonina, el millor és que comencis a prendre un complement natural de triptòfon en càpsules. No sols t'ajudarà a controlar la gana nocturna i a dormir millor, sinó que també a controlar símptomes lleus de depressió.
 
 
També serà d'ajuda disminuir el café i l'alcohol, evitar menjades grans sobretot al sopar, per millorar el descans nocturn, i si és posible, procurar dormir durant les hores que esta fosc i aprofitar al màxim les hores de llum natural per realitzar activitats a l'aire lliure.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario