miércoles, 12 de septiembre de 2012

LA TORNADA A LA FEINA SENSE ESTRES

Quasi a ningú li agrada quedar-se sense feina, però sens dubte, tornar a ella després de les vacances pot ser per a molts estressant i fins i tot depriment. I és que passar de sobte d'uns dies de relax sense obligacions ni horaris, a una jornada laboral plena de responsabilitats pot ser estressant pel nostre organisme. Es calcula que un 60% dels espanyols poden patir estrés postvacances, un síndrome caracteritzat per símptomes com el esgotament, ansietat, irritabilitat i la dificultat de concentració. Com sempre, per previndre i evitar aquestes molèsties, podem seguir unes regles i consells dietètics uns dies abans d'acabar les vacances.
 
TORNAR A REGULAR L'HORARI DE LA SON: Moltes vegades, l'esgotament e irritabilitat postvacances es deu senzillament a que dormim menys hores de les que necessitem. Seguim anant a dormir tard i hem de matinar per tornar a la jornada laboral. La solució passa per dormir més i millor. Com?. Intentant avançar poc a poc l'hora d'anar al llit uns dies abans d'acabar les vacances i recórrer si és necessari de dos remeis dietètics: triptòfon o la melatonina. També podría ajudar-vos alguna planta tranquilitzant com la valeriana.
 
ALIMENTAR UNA ACTITUT POSITIVA: Els psicòlegs i experts en autoajuda sempre recomanen tenir una actitut positiva per portar millor els primers dies de treball i ho podem fer per mitjà dels nutrients que mengem diariament.
En primer lloc prendre alguna planta adaptògena que ajudi a l'organisme a adaptar-se als canvis d'activitat tant física com mental. I el Ginseng siberià o eleuterococo, és la millor opció. Es pot prendre en comprimits o extracte líquid. Resulta un reequilibrant energètic que ens ajuda en els esforços de mantindre aquesta actitut positiva.
 
L'alga Klamath és la segona opció recomanada per aconseguir un estat d'ànim més vital i alegre. Es consumeix en comprimits, conté una gran dosis de proteïnes i Vitamina B12, una substància especial anomenada feniltilamina que ha demostrat ser un gran regulador de l'humor i del benestar psíquic. Aquesta substància es coneix amb el nom de "la molècula de l'amor" perquè el nostra organisme l'allibera quan un es troba amb felicitat, amor i enamorament.
Una altra alga és l'Espirulina que és rica amb fenilalanina, que també ajuda a millor l'estat d'ànim i rica en vitamines del grup B, reguladores del sistema nerviós.
 
I en tercer lloc és intentar seguir una dieta equilibrada rica en aliments que tinguin magnesi ( cereals integrals, germe de blat, copos de civada, ous, verdures, peix, fruits secs,...) i vitamina B (llevat de cervesa, cereals integrals, lleguminoses,...) per passar el día amb tota l'energia necessaria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario