martes, 18 de septiembre de 2012

AUGMENTA LES TEVES DEFENSES

Com l'ambient i l'estat d'ànim que provoca la crisi econòmica és, segons els experts, un factor que pot baixar les nostres defenses molt més del que pensem, aquesta tardor, abans de que arribi el fred, haurem de fer ús de tots els remeis per pujar-les.
El millor, es fer-ho el més aviat possible, ja què pot venir de sobte el fred, sense avisar i no tenir temps a posar-hi remei.
Repasem una sèrie d'aliments i suplements que ajudin a pujar les defenses per millorar el funcionament del nostre sistema inmunològic i per tant previndre grips i refredats.

PUJEN LES DEFENSES - SON BONES
 
EQUINACEA: una planta reconeguda per la OMS (Organització Mundial de la Salut), que activa les defenses de forma natural protegint el nostre organisme i també inhibeix la inducció de varis agents vírics associats amb les enfermetats respiratòries superiors. Es pot prendre en comprimits, en extracte hidroalcohòlic, en infusió sola o barrejada amb altres plantes o combinada amb gelea reial.
PROPOLIS: és una substància que fabriquen les abelles per a protegir-se al rusc d'altres animals. Té compostos fenòlics i flavonoides que li donen una acció antiviral, antiinflamatòria i antioxidant. Es pot prendre en extracte líquid, en vials barrejat amb mel, en comprimits i com spray bucal amb equinàcea, salvia, farigola.
LACTOBACILS: els experts afirman que mantenir l'ecologia intestinal, és a dir, aconseguir un perfecte equilibri entre els bacteris bons i dolents que cohabiten en el nostra sistema digestiu, és essencial per tenir un sistema inmunitari a ple rendiment. Per això la OMS recomana prendre lactobacils per ajudar a potenciar les defenses. A més a més de prendre aliments pre i probiòtics com el iogurt, segó de civada o llavors de lli, hi ha que prendre suplements dietètics que portin lactobacils.
ELS BOLETS SHIITAKE I REISHI: gràcies al seu gran contingut en betaglucanos, té un impacte positiu en les nostres defenses. Ajuden a reforçar la capacitat del nostre organisme per reconèixer a elements extranys ( antígens), i augmentar les cèl.lules defensives. Les podem trobar fresques o desecades en supermercats o també es poden consumir en forma de càpsules d'extracte sec.
FRUITES I VERDURES  riques en Vitamina C com els cítrics, la papaia, el kiwi, el pebrot vermell, i el julivert.
ALLS I CEBES: que s'haurien de prendre crus o cuinats en el major nombre possible de plats.
VERDURES MOLT VERDES com les cols, espinacs, bledes i bròquils, ja què tenen molts antioxidants. Es poden prendre bullides i liquades.
 
BAIXEN LES DEFESES - SON DOLENTES.
  1. L'estrés
  2. Fumar i estar en ambients de fumadors
  3. Menjar poques verdures i fruites i menjar moltes carns i grases saturades
  4. Dormir poc i malament
  5. Beure massa alcohol
  6. Portar una vida sedentària i no fer exercici
  7. El mal humor
  8. Respirar malament i viure en ambients tancats i sense ventilar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario