sábado, 29 de septiembre de 2012

CUIDA EL TEU COR

L'enfermetat cardiovascular és la primera causa de mort en el nostre país, en l'any 2010 a Espanya va ser responsable del 31,2% de les morts que es van produir, segons dades del INE. També s'han fet estudis que han demostrat que el 80% de les enfermetats cardiovasculars podríen evitar-se amb uns hàbits de vida saludables com seguir una dieta sana, equilibrada i realitzar exercici físic a diari.
 
 
Alhora de fer un menu cardiosaludable hi ha que seleccionar els ingredients d'acord amb les següents normes:
 
Els greixos totals no han de passar el 30% de la racció diaria i sols el 5-10% han de ser saturades (greix animal). Però es poden introduir en la dieta diaria greixos monoinsaturats com els que conté l'oli d'oliva, ja què augmenten les HDL (colesterol bo), i àcids grassos poliinsaturats omega 6 i omega 3, presents en alguns vegetals i peixos, ja què redueixen les tases de les lipoproteïnes de baixa densitat LDL (colesterol dolent), augmenten el HDL i sobre tot, disminueixen els triglicèrids. Es recomana el consum de peix blau 2-3 vegades per setmana ( verat, arengada, bacallà, sardines,etc...)
 
 
 
 
Els hidrats de carboni complexes (cereals, pa, pastes integrals, verdures, fruites, etc...) han de ser en una proporció del 50-60%. L'excés d'hidrats de carboni simples (sucres) pot estar relacionada amb una pujada de triglicèrids. Per tant hem d'anar en compte amb els refrescos que porten una gran quantitat de sucre.
 
S'ha de prendre de 25 a 30 grams de fibra al día ja què s'ha comprovat que l'increment de fibres solubles, com les pectines, goma guar, segó i flocs de civada, produeixen un descens de la concentració plasmàtica de colesterol total i de la fracció LDL.
 
Es necessari reduir les proteïnes i augmentar les vegetals (llegums seques i fruits secs).
 
La lecitina és un emulsionant natural de l'organisme encarregat de fabricar HDL. Per a produir aquest fosfolípid, el nostre organisme necessita àcids grassos essencials, vitamines del complexe B, magnesi i fòsfor.
 
L'oli de germe de blat també s'ha demostrat que es bo com el peix per previndre els problemes coronaris, ja què millora els nivells de HDL i els temps de coagulació. Es pot prendre en perles o en forma de flocs de germe de blat en sopes i amanides.
 
Prendre làctics desnatats o begudes de soja o de civada, ja què aporten poc greix i colesterol i en canvi aporten altres nutrients com el calci que redueix l'absorció digestiva del greix.
 
Fruits secs com la nou i les ametlles, a petites dosis, han d'estar presents en la dieta diaria perquè porten àcids grassos polinsaturats (omega 3 principalment), calci i magnesi, que ajuden a protegir el sistema cardiovascular.
 
Reduir la sal de la dieta i recórrer a altres sals baixes en sodi, per previndre l'hipertensió.
 
Prendre plantes cardiosaludables com l'arç blanc, fulles d'olivera, té verd, ginkgo biloba o centella asiàtica.
 

martes, 18 de septiembre de 2012

AUGMENTA LES TEVES DEFENSES

Com l'ambient i l'estat d'ànim que provoca la crisi econòmica és, segons els experts, un factor que pot baixar les nostres defenses molt més del que pensem, aquesta tardor, abans de que arribi el fred, haurem de fer ús de tots els remeis per pujar-les.
El millor, es fer-ho el més aviat possible, ja què pot venir de sobte el fred, sense avisar i no tenir temps a posar-hi remei.
Repasem una sèrie d'aliments i suplements que ajudin a pujar les defenses per millorar el funcionament del nostre sistema inmunològic i per tant previndre grips i refredats.

PUJEN LES DEFENSES - SON BONES
 
EQUINACEA: una planta reconeguda per la OMS (Organització Mundial de la Salut), que activa les defenses de forma natural protegint el nostre organisme i també inhibeix la inducció de varis agents vírics associats amb les enfermetats respiratòries superiors. Es pot prendre en comprimits, en extracte hidroalcohòlic, en infusió sola o barrejada amb altres plantes o combinada amb gelea reial.
PROPOLIS: és una substància que fabriquen les abelles per a protegir-se al rusc d'altres animals. Té compostos fenòlics i flavonoides que li donen una acció antiviral, antiinflamatòria i antioxidant. Es pot prendre en extracte líquid, en vials barrejat amb mel, en comprimits i com spray bucal amb equinàcea, salvia, farigola.
LACTOBACILS: els experts afirman que mantenir l'ecologia intestinal, és a dir, aconseguir un perfecte equilibri entre els bacteris bons i dolents que cohabiten en el nostra sistema digestiu, és essencial per tenir un sistema inmunitari a ple rendiment. Per això la OMS recomana prendre lactobacils per ajudar a potenciar les defenses. A més a més de prendre aliments pre i probiòtics com el iogurt, segó de civada o llavors de lli, hi ha que prendre suplements dietètics que portin lactobacils.
ELS BOLETS SHIITAKE I REISHI: gràcies al seu gran contingut en betaglucanos, té un impacte positiu en les nostres defenses. Ajuden a reforçar la capacitat del nostre organisme per reconèixer a elements extranys ( antígens), i augmentar les cèl.lules defensives. Les podem trobar fresques o desecades en supermercats o també es poden consumir en forma de càpsules d'extracte sec.
FRUITES I VERDURES  riques en Vitamina C com els cítrics, la papaia, el kiwi, el pebrot vermell, i el julivert.
ALLS I CEBES: que s'haurien de prendre crus o cuinats en el major nombre possible de plats.
VERDURES MOLT VERDES com les cols, espinacs, bledes i bròquils, ja què tenen molts antioxidants. Es poden prendre bullides i liquades.
 
BAIXEN LES DEFESES - SON DOLENTES.
  1. L'estrés
  2. Fumar i estar en ambients de fumadors
  3. Menjar poques verdures i fruites i menjar moltes carns i grases saturades
  4. Dormir poc i malament
  5. Beure massa alcohol
  6. Portar una vida sedentària i no fer exercici
  7. El mal humor
  8. Respirar malament i viure en ambients tancats i sense ventilar.

miércoles, 12 de septiembre de 2012

LA TORNADA A LA FEINA SENSE ESTRES

Quasi a ningú li agrada quedar-se sense feina, però sens dubte, tornar a ella després de les vacances pot ser per a molts estressant i fins i tot depriment. I és que passar de sobte d'uns dies de relax sense obligacions ni horaris, a una jornada laboral plena de responsabilitats pot ser estressant pel nostre organisme. Es calcula que un 60% dels espanyols poden patir estrés postvacances, un síndrome caracteritzat per símptomes com el esgotament, ansietat, irritabilitat i la dificultat de concentració. Com sempre, per previndre i evitar aquestes molèsties, podem seguir unes regles i consells dietètics uns dies abans d'acabar les vacances.
 
TORNAR A REGULAR L'HORARI DE LA SON: Moltes vegades, l'esgotament e irritabilitat postvacances es deu senzillament a que dormim menys hores de les que necessitem. Seguim anant a dormir tard i hem de matinar per tornar a la jornada laboral. La solució passa per dormir més i millor. Com?. Intentant avançar poc a poc l'hora d'anar al llit uns dies abans d'acabar les vacances i recórrer si és necessari de dos remeis dietètics: triptòfon o la melatonina. També podría ajudar-vos alguna planta tranquilitzant com la valeriana.
 
ALIMENTAR UNA ACTITUT POSITIVA: Els psicòlegs i experts en autoajuda sempre recomanen tenir una actitut positiva per portar millor els primers dies de treball i ho podem fer per mitjà dels nutrients que mengem diariament.
En primer lloc prendre alguna planta adaptògena que ajudi a l'organisme a adaptar-se als canvis d'activitat tant física com mental. I el Ginseng siberià o eleuterococo, és la millor opció. Es pot prendre en comprimits o extracte líquid. Resulta un reequilibrant energètic que ens ajuda en els esforços de mantindre aquesta actitut positiva.
 
L'alga Klamath és la segona opció recomanada per aconseguir un estat d'ànim més vital i alegre. Es consumeix en comprimits, conté una gran dosis de proteïnes i Vitamina B12, una substància especial anomenada feniltilamina que ha demostrat ser un gran regulador de l'humor i del benestar psíquic. Aquesta substància es coneix amb el nom de "la molècula de l'amor" perquè el nostra organisme l'allibera quan un es troba amb felicitat, amor i enamorament.
Una altra alga és l'Espirulina que és rica amb fenilalanina, que també ajuda a millor l'estat d'ànim i rica en vitamines del grup B, reguladores del sistema nerviós.
 
I en tercer lloc és intentar seguir una dieta equilibrada rica en aliments que tinguin magnesi ( cereals integrals, germe de blat, copos de civada, ous, verdures, peix, fruits secs,...) i vitamina B (llevat de cervesa, cereals integrals, lleguminoses,...) per passar el día amb tota l'energia necessaria.