sábado, 21 de julio de 2012

CONSELLS PER VIATGERS PREVINGUTS

Pels que estan preparant el seu viatge de vacances és important saber com previndre situacions més freqüents.
Si es viatja amb avió i s'escolleix un destí de platja i piscina, s'ha de cuidar com forma preventiva l'oïda, ja què una otitis en mig d'un viatge, pot ser molt desagradable. Es recomanable, abans de sortir de viatge fer-se una bona neteja d'oïdes, ja què la cera acumulada pot absorbir l'aigua durant el bany provocant un tap. Per la netaja interna de l'oïda el més recomanable és utilitzar cons de cera especials que ajuden a treure la cera i brutícia cap afora. El que es recomana és l'aplicació d'aquests cons abans de pujar a l'avió. També van bé unes gotes d'olis essencials que ajuden que el cerumen s'estovi i sprays d'aigua marina amb olis esencials.
L'esgotament provocat per el jet lag produït pel canvi horari podem reduir-lo molt si tenim la precaució de començar a prendre Melatonina 2 díes abans de sortir de viatge. Això ens ajuda a regular el ritme del son i ens adaptarem millor al nou horari. També quan tornem del viatge hem de fer el mateix procés per adaptar-nos de nou.
Per previndre marejos en cotxe, autobús o vaixell, el millor es prendre jengibre. Es poden prendre 2 càpsules 2 hores abans de sortir de viatge i 2 més al començar el trajecte.
Per les persones amb tendència als gasos, és important prendre perles a base d'olis essencials de plantes digestives com el fonoll, maria lluisa i  anís i que es prenguin un parell de perles després de les menjades per millorar la digestió i evitar la formació de gasos.
Pels que pateixen acidesa, el millor són uns comprimits d'extractes de regalesia, dolomita, cua de caball, própolis, papaína i llanten.
I una cosa molt habitual és el restrenyiment del viatger, provocat pel canvi de dieta i horari. La millor planta és el Sen. El poden trobar en comprimits barrejat amb Hibisco i Hierbabuena.

lunes, 9 de julio de 2012

REMEIS NATURALS CONTRA EL RESTRENYIMENT D'ESTIU

El restrenyiment és un problema que el pateixen durant tot l'any prop de 14 milions de persones en el nostra país, però pot augmentar més durant l'estiu. El canvi d'alimentació, d'aigues, d'horaris i l'estrés típic de l'època de l'estiu poden ser els culpables d'un restrenyiment una mica molest. Els següents consells us poden ajudar:

Beure més aigua: al menys un litre i mig al día. Sense l'aigua suficient, el bol fecal és fa més sec i dur i per lo tant més difícil de moure el budell.

Fer més exercici: quan no es fa exercici suficient o el treball obliga a estar moltes hores sentat els muscles abdominals es relaxan i els moviments peristàltics ( els que fan moure els aliments pel budell fins el colon) es fan menys freqüents. Caminar 20 o 30 minuts diaris potser suficient.

Respecte el ritual: la mala costum d'anar al bany quan creiem convenient i no quan tenim la necessitat pot portar-nos progresivament al restrenyiment, ja que a la llarga es perd el reflexe de la defecació. Per reeducar el nostre budell el millor és anar al bany al menys una vegada al día i sempre a la mateixa hora durant uns 10 minuts. El millor moment sería al matí al aixecar-nos i després de les menjades.

Apunta't a les plantes: per el restrenyiment puntual existeixen plantes d'efectes laxants suaus com la cascara sagrada que amb dosis aconsellades, exerceix una acció estimulant envers el budell, accelera el trànsit i li permet retindre més aigua a la femta, de manera que es fan més toves i s'evacuen millor. Una altra planta laxant és el sen, que la podem trobar sola o barrejada amb altres plantes laxants.

Prendre més fibra: la fibra alimentària no pot ser asimilada pel budell, incrementa el bol fecal, no fermenta en el colon i estimula els moviments peristàltics. Entre els productes bàsics es pot prendre comprimits de segó entre 4 a 8 al día amb molta aigua i el Plantago amb fibra de xicoria i pruna en pols. Les llavors de plantago tenen la capacitat d'hidratar i absorbir aigua, ajudant a activar la funció intestinal i regular el trànsit intestinal.