sábado, 28 de abril de 2012

BAIXAR EL COLESTEROL A TRAVÉS DE LA DIETA

Es un fet comprovat que en molts casos es pot baixar el colesterol fent correccions en la dieta sense necessitat de recòrrer als fàrmacs. La disminució de nivells de colesterol que s'atribueixen exclusivament a la dieta pot ser molt variable depenent de cada individu. Però de forma general podríem dir que la dieta pot ajudar a baixar entre un 10% i un 20% els índexs de colesterol.

Que és el que cal evitar. En primer lloc reduir el consum d'aliments rics en colesterol i especialment els que contenen un alt percentatge de greixos saturats, com bolleria industrial, llet sencera, mantega, nata, cremes i natilles, xocolata, formatges secs no desnatats, embotits, hamburgueses industrials, maioneses i salses fetes amb cremes de llet o greixos animals. També s'aconsella evitar els fregits, arrebossats i guisats.

Quines són els greixos que ens van bé. Si eliminem els que hem dit, s'hauria d'augmentar el consum d'un altra tipus de greixos com l'oli d'oliva, del peix blau ric en omega 3 i el alvocat. La característica principal dels tres és que tot i que ajuden a reduir els nivells de colesterol en sang també tenen propietats beneficioses a nivell circulatori ( vasodilatadors, antiagregants plaquetaris). Els àcids grassos omega 3 també tenen una influència important quant a la disminució dels triglicèrids i en conseqüència del risc cardiovascular.

Més fibra. S'han de prendre aliments rics en fibra ja que ajuden a baixar el colesterol LDL. Fruites, verdures, hortalisses, llegums, el segó dels cereals, són rics en fibra. Podem trobar dos tipus de fibra: soluble e insoluble. La fibra soluble dificulta l'absorció de colesterol en l'intestí prim i la podem trobar en el segó de civada, llavors de lli, fibres de glucomana o de opuntia (cactus nopal), la goma guar, el chitosan (fibra que ve de closques de crustacis), les algues.

I els Esterols?. Els esterols vegetals són compostos d'origen natural que al tenir una estructura similar a la del colesterol fan que l'organisme absorbeixi menys quantitat d'aquest tipus de greix. Molts estudis demostren que prendre diariament entre 1.5 i 2.4 g. d'esterols produeix una reducció del 10% en els nivells de colesterol en sang. Ara ja existeixen begudes de soja amb esterols vegetals i prenen dos gots al dia es pot arribar a reduir en un 10% els nivells de colesterol en sang.


No hay comentarios:

Publicar un comentario